כבר שנים רבות מספר המבקרים ומגיעים מכל רחבי העולם לים המלח הוא גדול .
שלל הסיבות לכך יפורטו במאמר זה.

ים המלח על קצה המזלג מיהו.

ים המלח הוא המקום הנמוך בעולם ולא אחת הוא נבחר לאחד משבעת פלאי תבל. שמו הנוסף הוא "ים המוות" וזאת משום שריכוז המלחים שבו לא מאפשר חיים של חיות ים שונות, אשר ניתן לצפות בהם בימים אחרים, הפרושים על כל רחבי הגלובוס ובשונה מימים אחרים, הוא נטול קשר ימי עם האוקיינוסים ולכן הוא מוגדר למעשה – ימה. את מימיו הוא מקבל בעיקר מנהר הירדן וכמו כן, מהגשמים היורדים באיזור.

תיירות

סבון בוץ שחור ים המלח
סבון בוץ שחור ים המלח

ים המלח הינו אחד מאתרי התיירות המבוקשים בארץ ואף בעולם. הן בשל הייחודיות של ים המלח עצמו והן בשל האתרים הסמוכים לו כגון מצדה, נחל דוד ועוד. כמו כן, גם המלונות המפנקים, המאפשרים טיפולי ספא שונים תוך שימוש בוץ ים המלח, מזמינים תיירים רבים מהארץ ומחוץ לה.

מינרלים

בוץ ים המלח הינו בוץ, המועשר באופן טבעי במינרלים רבים. זאת בעיקר משום שהמים עצמם מכילים מעל 34% של מלחים, כלומר – מינרלים. המינרלים העיקריים הם: סידן, אבץ, מגנזיום, נתרן, אשלגן, ברום ועוד. כל אחד ממינרלים אלו מהווה מרפא לתחלואים שונים של הגוף ובעיקר של העור:

סידן – מגן על תאי העור

אבץ – משפר את הפרשת החלב בעור וכך עוזר במניעת אקנה, דלקות בעור ועוד

מגנזיום – עוזר לסינתזה של חלבוני תאי העור ומייצר אנרגיה

נתרן – שומר על איזון הנוזלים בתאים ותורם לחילוף החומרים בהם

אשלגן – תורם למניעת יובש

ברום – מרגיע ומרפא את העור

תיירות מרפא

כאשר אנו חושבים על תיירות מרפא, אנו בעיקר חושבים על בתי חולים, אך ים המלח מאפשר תיירות זו תוך כדי פינוק של התיירים בזמן הנופש שלהם. כאמור, בוץ ים המלח הינו עשיר במינרלים, החיוניים לגופנו ובמיוחד לעורנו לשמירה על בריאותו ועל מראה רענן ונעים לעין. בשל שלל היתרונות של בוץ זה, אנשים מגיעים לים המלח על מנת לחדש את עורם ולשפר את המראה שלהם באופן טבעי וללא שימוש בחומרים כימיים.

ים המלח אצלכם בבית!

בשביל ליהנות מהאיכויות של  בוץ מים המלח , אתם לא חייבים לארוז תיקים ולהגיע אל הים לחופשה! באפשרותכם ליהנות מהבוץ ומאיכויותיו מתוך הבית שלכם על ידי רכישת המוצרים השונים, המוצעים אצלנו באתר